Status narudžbine x
Odjavi se

021 3860080

Obnovljene gume

Obnovljene gume: održivija alternativa

Visokokvalitetno obrađene gume su osnova vaše sigurnosti tokom vožnje. Bilo da su nove ili obnovljene, smeše gume i profil igraju ključnu ulogu.

Osim toga, aspekt zaštite životne sredine postaje sve važniji, jer se razvija nova svest među vozačima. Koliki potencijal leži u ovoj temi pokazuju surovi brojevi: Samo u Nemačkoj se godišnje generiše preko 550.000 tona starih guma. Obnavljanjem guma štedi se značajna količina materijala i energije.

Do sada su obnovljene gume imale negativnu reputaciju u pogledu performansi i kvaliteta. Međutim, činjenica je da je obnova guma danas dokazana tehnika koja ne ugrožava sigurnost guma. Kao i nove gume, obnovljene gume moraju imati oznaku E-certifikata pre nego što se puste u prodaju.

U sektoru teretnih vozila udeo obnovljenih guma već je premašio 30%. Čak se i gume za avione većim delom obnavljaju, iako su izložene ogromnim silama tokom poletanja i sletanja.

Obnova je tehnika koju sprovode specijalizovane firme, a sada se i poznati proizvođači guma pridružuju ovoj praksi. Saznajte ovde kada i zašto se isplati odlučiti za ovu, u poređenju, jeftiniju alternativu guma i na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine.

Obnovljene gume

Šta su obnovljene gume?

Bilo da želite da zamenite svoje zimske gume, letnje gume ili gume za sve sezone, kompletan set guma može predstavljati značajan trošak. Obnovljene gume predstavljaju alternativu koja je pristupačnija i takođe održiva, jer štedi resurse. Statistike jasno govore:

  • pojas gume od tkanine i/ili čelika
  • gazište, poznato i kao traka koja dolazi u direktan kontakt s asfaltom
  • Težina starih guma iznosi 600.000 tona godišnje samo u Nemačkoj
  • to odgovara približno 6 miliona guma koje se više ne mogu koristiti
  • oko 30% se pravilno odlaže kroz sertifikovane kompanije

Statistika obuhvata i gume za teretna vozila i avione, pri čemu ovde važe drugačiji propisi nego za putnička vozila. Više o tome kasnije.

Osnova svake obnove je karkasa. Ona predstavlja direktan kontakt s felnama i održava pritisak u gumi. Ostali važni delovi uključuju:

  • pojas gume od tkanine i/ili čelika
  • gazište, poznato i kao traka koja dolazi u direktan kontakt s asfaltom

Da bi se sprovela obnova starih guma, prvo se koriste savremeni laseri za proveru karkase. Specijalizovane kompanije moraju poštovati stroge zakonske smernice kako bi obezbedile visok nivo sigurnosti za obnovljene gume.

Ako se tokom procesa otkriju oštećenja, jedina opcija je odlaganje starih guma. Međutim, čak i tada, materijali dobijaju drugi život nakon što se samelju u gumeni granulat. Od njih nastaju, na primer:

  • izolacioni paneli
  • veštačka trava
  • atletske staze
  • amortizeri za veš mašine

Da li se preporučuju obnovljene gume?

Što se tiče kvaliteta i sigurnosti, obnovljene gume mogu biti ravnopravne novim gumama. Dokaz za to je činjenica da, kao i za nove gume, postoji garancija proizvođača od dve godine. Pored toga, obnova guma je već dugo dokazana tehnologija, posebno u sektoru teretnih vozila i aviona.

Važan faktor su strogi zakonski propisi koji se odnose na gume za sve sezone i sezonske gume vašeg vozila: karkase se mogu koristiti samo jednom za proizvodnju obnovljenih guma. U svim ostalim slučajevima, višestruka upotreba karkase je dozvoljena. Prema ADAC-u, karakteristike vožnje su se značajno poboljšale poslednjih godina, posebno kod zimskih guma na snegu, ledu i mokrim putevima. Generalno, preporučuje se korišćenje obnovljenih guma.

Da li su obnovljene gume lošije?

Ne: Sve gume koje se obnavljaju dobijaju potpuno novu površinu gazišta. Možete ih zamisliti kao drugi kroj po meri. U zavisnosti od vrste planiranih guma, profili odgovaraju onima za gume za sve sezone, letnje ili zimske gume. Ipak, postoje dva nedostatka koja mogu imati.

Koji su nedostaci obnovljenih guma?

  • Tokom konačne vulkanizacije, gume se ne proizvode iz jednog komada, što može rezultirati nešto višim nivoom buke pri vožnji.
  • Može se desiti da se obnovljene karkase kao osnovne komponente ne potiču od istog proizvođača. Iako su gazišta i profili identično izrađeni, moguće je da se karakteristike vožnje pojedinih guma razlikuju.

Da biste imali veću sigurnost prilikom kupovine obnovljenih guma, moraju biti u skladu s EU normom ECE R 108. Takođe, oznaka E se nalazi na bočnoj strani gume zajedno s ostalim informacijama. Obnovljene gume se prepoznaju po slovu R, koje označava Retreaded.

Koliko dugo traju obnovljene gume?

Primjenjuju se isti zakonski propisi kao i za nove gume. Zamena se preporučuje kada dubina profila padne na minimum od 1,6 mm. Preporuka je zamena zimskih guma na 4 mm, a letnjih na 3 mm.

Obnovljene gume za sve sezone i druge vrste guma pokazuju nešto viši nivo habanja. Nakon proizvodnje, tretiraju se kao nove gume. Starost gume možete proveriti pomoću DOT broja. Brojevi označavaju nedelju i godinu proizvodnje.

Koliko koštaju obnovljene gume?

U poređenju obnovljene gume koštaju oko 50% manje od novih guma. Nudimo vam širok izbor u našoj online prodavnici po povoljnim cenama. Iskoristite jednostavnu funkciju pretrage na vrhu ove stranice kako biste pronašli obnovljene gume renomiranih proizvođača koje odgovaraju vašem vozilu.

Izaberite kvalitet i visoke performanse:

  • Preko 100 marki guma Bridgestone, Continental, Goodyear, Star Performer, Avon, Michelin, Nexen, gume za svačiji džep
  • Više od 35.000 guma
  • Prodajemo samo kvalitetne gume

Gume po niskim cenama:

  • Cene u www.autogume.rs su niže nego kod drugih prodavaca
  • Naše cene uključuju PDV, troškove pakovanja i isporuke na teritoriji Srbije